Nieuws

Avanbusje Komt Aanrijden

Staking in streekvervoer heeft geen effect op Avan-vervoer

01 februari 2023
Mogelijk heeft u in het nieuws gehoord dat vanaf 6 februari het streekvervoer weer vijf dagen gaat staken. Deze stakingen hebben geen effect op het vervoer voor Avan. Zowel het jeugdwet-, dagbestedings- en leerlingenvervoer als het vraagafhankelijk Wmo-vervoer van Avan rijdt gewoon door.

Lees verder ›

Nieuwsbrief Nov22

Nieuwsbrief november 2022 Wmo-vervoer Avan

01 december 2022
Bekijk hier de nieuwsbrief Wmo-vervoer Avan, november 2022.

Lees verder ›

Echtpaar Wordt Thuis Opgehaald

Aanpassing in de ritreserveringstijden van Avan

01 december 2022
Om het vervoer voorspelbaar en daardoor beter uitvoerbaar te houden, worden de regels voor het boeken van een rit per 1 januari 2023 gewijzigd. Dit betekent dat u de ritten voor in de ochtend en de avond ruim van tevoren moet gaan boeken. Ritten tussen 22.00 uur en 00.00 uur 's avonds en tussen 08.00 en 10.00 uur 's ochtends, boekt u per 1 januari vóór 20.00 uur dezelfde of de voorafgaande avond.

Lees verder ›

Chauffeur En Reiziger In De Bus

Personeelstekort houdt aan

26 oktober 2022
Landelijk kampt de vervoerssector nog steeds met personeelstekorten. De afgelopen weken merken wij dat de vraag naar het vervoer weer stijgt, terwijl ook het ziekteverzuim onder chauffeurs toeneemt. De taxibedrijven die het vervoer voor Avan uitvoeren, doen hard hun best om nieuwe chauffeurs te werven, maar dit is niet gemakkelijk. Hierdoor komt het vervoer onder druk te staan en kunnen wij momenteel niet altijd de kwaliteit leveren die wij zouden willen.

Lees verder ›

Nieuwsbrief LLV, JW Okt22

Nieuwsbrief leerlingen- en jeugdwetvervoer (oktober 2022)

06 oktober 2022
In deze nieuwsbrief leest u het laatste nieuws over het leerlingen- en jeugdwetvervoer Avan, oktober 2022.

Lees verder ›

Meisje Stapt Uit De Bus

Reizigers tevreden over het vervoer van Avan

11 juli 2022
De algemene dienstverlening van Avan wordt beoordeeld met een 7,7 in het routevervoer en met een 8,2 in het vraagafhankelijk Wmo-vervoer. Dat blijkt uit de twee afzonderlijke klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd door Moventem. Bij het routevervoer is men vooral positief over de chauffeurs. Zij krijgen gemiddeld een 8,2 van de reizigers. In het Wmo-vervoer scoort de reistijd het hoogst. Op bijna alle onderdelen wordt boven de gestelde norm van 7,6 gescoord. In beide onderzoeken wordt de klachtafhandeling het slechts beoordeeld, waarbij in het routevervoer met een onvoldoende.

Lees verder ›

Chauffeur Helpt Mevrouw Met Instappen

Houdt rekening met drukte i.v.m. toenemende vraag naar ritten en chauffeurstekort

01 juli 2022
De vervoerssector heeft landelijk te maken met een groot personeelstekort. Daarnaast is het ziekteverzuim net als in andere sectoren flink hoger dan gebruikelijk. De combinatie met het nog steeds toenemend aantal ritten, maakt dat het momenteel lastiger is de kwaliteit te leveren die wij zouden willen. Zo kan het zijn dat de taxi te laat komt of dat er geen vervoer mogelijk is op het gewenste moment. Wij adviseren u daarom om zo vroeg mogelijk (bij voorkeur minimaal een dag van tevoren) uw rit te boeken. In het routevervoer kan het daarnaast voorkomen dat er vaker wisselende chauffeurs reizen. Avan probeert reizigers altijd zo goed mogelijk te informeren over hun rit. Wij verzoeken u rekening te houden met vertragingen en vragen uw begrip.

Lees verder ›

20160705 DSC 5200

Vanaf 23 maart mondkapje niet meer verplicht bij Avan

23 maart 2022
De overheid heeft aangekondigd dat vanaf 23 maart mondkapjes niet meer verplicht zijn in onder andere het openbaar vervoer en taxi's. Daarom is vanaf die dag ook bij Avan het dragen van een mondkapje niet meer verplicht voor de reizigers en chauffeurs. Het dragen van een mondkapje helpt wel om besmetting te voorkomen. Daar waar het druk is, kunt u uzelf en anderen beschermen door een mondkapje op te zetten. Hier leest u de nu geldende maatregelen.

Lees verder ›

Man En Vrouw Stappen Uit De Taxi

Vanaf 3 april 2022 geen OV-vervoer meer bij Avan

07 maart 2022
Vanaf 3 april 2022 verzorgt Avan niet meer het OV-vervoer in opdracht van de provincie Gelderland. Heeft u een OV pas van Avan, dit is een Avan pas zonder pasfoto, dan kunt u deze pas vanaf 3 april a.s. niet meer gebruiken om te reizen.

Lees verder ›

Chauffeur Heet Reiziger Welkom

Per 1 januari 2022 toeslag bij kort van tevoren reserveren

25 oktober 2021
Per 1 januari 2022 rekent Avan een toeslag van eenmaal het opstaptarief van het Wmo tarief met korting wanneer u uw rit tussen de 3 en 1 uur voor de afgesproken ophaaltijd reserveert. In dit nieuwsbericht leest u wat hier de reden voor is en wat dit precies betekent.

Lees verder ›

Man Stapt Bus In

Vanaf 1 oktober: automatisch ritten annuleren na loosmelding

14 september 2021
Heeft u een rit geboekt, maar maakt u geen gebruik van de rit? Meld uw rit dan tijdig af via het online boekingsportaal of door te bellen met de reserveringslijn. Per 1 oktober worden retourritten automatisch geannuleerd wanneer de heenrit niet is gebruikt zonder afmelding.

Lees verder ›

Avanbusje Komt Aanrijden

Reserveer uw rit (minstens) een dag vóórdat u gaat reizen!

19 augustus 2021
Wij verzoeken u uw taxirit met Avan indien mogelijk minimaal één dag van tevoren te boeken. Zo kan het taxibedrijf nog beter regelen dat uw rit op tijd wordt uitgevoerd.

Lees verder ›