Boek uw rit

N.B.: Reis alleen met Avan indien noodzakelijk en wanneer u in goede gezondheid bent. U kunt in de taxi niet met contant geld betalen (enkel met pin of automatische incasso) en bent in alle gevallen verplicht een chirurgisch mondkapje te dragen (type II of IIR). Per 1 januari 2022 geldt een toeslag wanneer u tussen 3 en 1 uur voor vertrek boekt. 

Vanaf 3 april 2022 kunnen OV-reizigers (zonder Wmo-pas) geen gebruik meer maken met Avan. Meer informatie leest u hier.

Online reserveren
Reserveren via de website kan tot 2 uur voor uw vertrek. Wilt u zeker weten dat u precies op tijd komt, reserveer dan ten minste 3 uur voor u vertrekt.

In verband met corona is er een nieuwe mogelijkheid om online uw rit te reserveren met Avanpas. U kunt hierbij aangeven of u Coronaklachten heeft. Met Coronaklachten wordt u verzocht thuis te blijven. Let op: vervoer naar en van Corona teststraten is niet mogelijk met Avan (met uitzondering op locaties die uitsluitend testen voor toegang).

boeken met pas boeken zonder pas

U ontvangt geen bevestiging per mail, maar ziet de bevestiging in het portaal. Op de ochtend van uw rit, ontvangt u een herinneringsmail van uw rit. Voor meer uitleg over het online boekingsportaal, kunt u onderstaand filmpje bekijken: 

Let op: door een tijdelijke fout, kan het zijn dat u in het boekingsportaal nog uw kilometerbudget van 31 december 2021 ziet. Voor 2022 heeft u weer een nieuw budget toegewezen gekregen. Dit staat alleen niet goed weergegeven in het portaal. Hier wordt momenteel aan gewerkt. Excuses voor het ongemak. 

Reserveren via de telefoon

Om een rit te reserveren via de telefoon kunt u bellen met 0900 - 734 46 82 (2,8 cent per minuut + 9,5 cent starttarief + gebruikelijke belkosten). Dit kan tot 2 uur vóór uw vertrek. Wilt u zeker weten dat u precies op tijd komt, reserveer dan ten minste 3 uur voor u vertrekt. De openingstijden van ons callcenter vindt u hieronder.

Heeft u 's middags na 12.00 uur vervoer nodig? Bel dan na 10.00 uur. Van 08.30 uur tot 10.00 uur 's ochtends wordt het callcenter veel gebeld voor het boeken van ritten. U moet dan vaak wat langer wachten. Belt u na 10.00 uur? Dan hoeft u minder lang te wachten.

Annuleren

Maakt u geen gebruik van uw rit? Annuleer uw rit dan tijdig. Dit voorkomt dat de chauffeur voor niets voor komt rijden (loosmelding). Annuleren kan via het boekingsportaal of door te bellen naar 0900 - 734 46 82. Wordt uw rit in de ochtend loosgemeld? Dan zal de retourrit diezelfde dag automatisch geannuleerd worden. Heeft u die rit toch nodig, dan moet u deze dus opnieuw boeken. 

Openingstijden callcenter

Maandag t/m donderdag: 06.00 – 01.00 uur
Vrijdag: 06.00 – 02.00 uur
Zaterdag:07.00 – 02.00 uur
Zondag: 07.00 – 01.00 uur