Boek uw rit
Ritten tussen 22.00 en 00.00 uur en 08.00 en 10.00 uur de volgende dag, moeten voor 20.00 uur 's avonds geboekt worden. Lees hier meer informatie over de aanpassing van de ritreserveringstijden.
Door een toenemende vraag naar ritten en het tekort aan chauffeurs kan het zijn dat u niet op het gewenste tijdstip kunt reizen met Avan. De medewerkers van het callcenter kijken voor u naar een eerder of later moment waarop het wel mogelijk is om te reizen. Wij vragen hiervoor uw begrip en medewerking.
Online reserveren
Wilt u zeker weten dat u op tijd komt, reserveer dan ten minste 3 uur voor u vertrekt. Reserveren via de app of onderstaande knop kan uiterlijk tot 2 uur voor uw vertrek. Houdt wel rekening met een toeslag, wanneer u tussen 3 en 2 uur voor vertrek boekt.
U ontvangt geen bevestiging per mail, maar ziet de bevestiging in de boekingsapp. Op de ochtend van uw rit, ontvangt u een herinneringsmail van uw rit. Tien minuten voor de taxi u komt ophalen, kunt u zien waar de taxi rijdt in de app.
Om online te kunnen boeken, laat u eerst uw e-mailadres registreren bij het callcenter. Dat kan door uw pasnummer en e-mailadres door te geven via de klantenservice (088 – 200 41 30, gebruikelijke belkosten) of via helpdesk@dvg.nl. Hier kunt u ook terecht met vragen over het online boeken van ritten.
Ritten naar Duitsland kunnen niet online geboekt worden, deze kunnen alleen telefonisch geboekt worden. Zie hieronder voor meer informatie over het telefonisch boeken van een rit.
Reserveren via de telefoon
Om een rit te reserveren via de telefoon kunt u bellen met 088 - 200 41 00 (gebruikelijke belkosten). Dit kan tot 1 uur vóór uw vertrek. Houdt wel rekening met een toeslag, wanneer u tussen 3 en 1 uur voor vertrek boekt. De openingstijden van ons callcenter vindt u hieronder.
Annuleren
Maakt u geen gebruik van uw rit? Annuleer uw rit dan tijdig. Dit voorkomt dat de chauffeur voor niets voor komt rijden (loosmelding). Annuleren kan via het boekingsportaal, via de boekingsapp of door te bellen naar 088 - 200 41 00 (gebruikelijke belkosten). Wordt uw rit in de ochtend loosgemeld? Dan zal de retourrit diezelfde dag automatisch geannuleerd worden. Heeft u die rit toch nodig, dan moet u deze dus opnieuw boeken.
Openingstijden callcenter
Klantenservice en ritreservering:
Maandag t/m zondag: 07.00 - 22.00 uur
De calamiteitenlijn is bereikbaar tot de laatste rit gereden is.